måndag 31 maj 2010

En härlig helg...


..Ja vi har verkligen haft en härlig helg..!!

I lördags morse for vi mot göteborg..
Nordstan, fika, god mat o Hotellövernattning stod på schemat..Härligt..
O igår en sväng inom Ullared o Gekås på vägen hem..

Härligt att komma bort från vardagen en stund men minst lika härligt att komma hem..
Slutsatsen är dragen än en gång, Jag gillar nog trots allt mest att vara hemma..
För gud vad skön min egen säng vart igår kväll..mmm...
Men som sagt så har vi haft riktigt Roligt ändå!!

Bild från våran lilla "bakgård"
Veras lilla lekstuga syns i bakrunden..Målad o klar utvändigt, bara insidan kvar...
Zinktunna loppisfynd, både zinkhinken o blomlådan längre bak i bild ifrån Madame Stoltz..
I Krukorna Rosmarin, Stockrosor, Bellis, Dahlia, Brudslöja o Plättar i luften...

Men nu tillbaka till veckans rutiner..
Måndag o en ny härlig vecka framför oss..!!
Inte hunnit ta några bilder på mina fynd än men senare i veckan lovar jag att det kommer..Tihi..
Gekås hade en del guldkorn att erbjuda..!!

Nehe..Önskar en alla en Underbar start på veckan..Trots Höstvädret som finns utanför vårat fönster..Suck......
Någon som vet när sommaren kommer?!

14 kommentarer:

Millas hem sa...

Japp! Borta bra men hemma bäst Elin! Så är det bara!!=))
Så fint du gjort utanför! Zink är så passande i en trädgård, tycker jag!

Ha en fin dag!

Kram C

Vintage House sa...

Ja det är verkligen skönt att komma iväg och ni verkar har haft en toppen helg..
JA det är verkligen kallt ute....
nu vill vi ha värme
kram
sandra

Huset utanför stan sa...

Ja, var är sommaren? Fast idag är det ganska härligt väder här hos oss. Ännu lite kallt menklockan är ju inte så mycket och så är solen framme!

Visst är det härligt att åka iväg en sväng och känna hemlängtan och uppskattning för det man har;-)

Stor kram

Unknown sa...

Hej där
ja det är tur att man reser bort mellan varven så man inser hur härligt det är hemma :O)
Här har vi solsken men dock bara 14 grader...

allt gott
kram Catthie

Ingun sa...

Så fin blogg. Lager en lenke jeg;-)

blomsterboden i skanör marie sa...

låter som du haft en TOPPEN helg, kan inte klaga på min heller ör den delen. har aldrig varit på gekås ar det värt en tur??? ska bli spännande att se vad du fyndade, kanske lockar det mig till ett besök:)

kramkram marie

Tulipa sa...

Vad roligt att komma iväg till Göteborg!

Men visst har man det också bra hemma, som tur är!

Mysiga planteringar!

Sköön ny vecka!!
Kram mariette

Photo by Maria sa...

Ni har det så mysigt i er trädgård.. Zink är så snyggt att pynta med..

Ge-Kås... Mmmmm... Me like!! Jag hoppas att jag kommer dit i sommar, man hittar ju alltid något där :-)

Ha nu en bra start på veckan..

Kram Mia

Norregård sa...

Hej!!
När kommer sommaren....känns som jag håller på att frysa ihjäl!! 13 grader och regn och storm...imorgon är det första juni!! De har lovat bättring till helgen, så det gäller att hoppas!!

Kram Malin

Unknown sa...

Visst är det så att borta bra men hemma bäst. Kul ändå att göra något, ska bli roligt att få se vad du har fyndat i Ullared!
Vera är mycket i lekstugan kan jag tänka mig. Mina tjejer har varit i vår jättemycket, den luktar apa innuti men...
Kram och ha en fin vecka!
Anna

House number 15 sa...

Vad kan du ha köpt på Gekås då?? Nyfiken...

Här har det varit sommar och hoppas att så förblir men det kan man aldrig veta...

Gillar zink, såå fint.
kramkram

Nilla sa...

Det bästa med att åka bort är att komma hem igen. :)

Och tur är väl det, att man trivs hemma.

Ha de bäst !!
Nilla

[ c o y o t e ] sa...

Vilken rolig helg!! Jag ska till götet på fredag.. Ska bli så kul!
Fanns det mycket på Gekås? Mycket folk? Ett tag sedan jag var där..

Vacker bild...

Ha det gott!

♥Mia

kallebodalantliv sa...

Visst är ullared kul och billigt ! hittade du några fynd då ? söt liten stuga lilla vera fått då ...vad gör man inte för sina småttingar ...ja jag undrar också var är sommaren ? nu har ju hela maj gått ...suck ! ha det gott ! kram jeanette.kallebodalantliv