fredag 20 maj 2011

Efterlängtad...


...Ja denna helgen den är efterlängtad!!

Efter 10 arbetsdagar i stäck behöver både kropp o knopp vila..
( för att orkar med 12 nya..)

Måtte solen skina på oss hela helgen o ge massor av energi, för visst
blir man mycket piggare, gladare o orkar mer med solens strålar i ryggen??

*

Idag bilder på min Enda vårsådd, ja det är sant...
Inte ens i pallkragarna har fröna kommit ner, tiden finns helt enkelt inte..
Vi bor på två ställen o renoverar på ett,
pallkragarna på gården o vi i byn..
Huu....


Någon som vet vart de säljer mer timmar på ett dygn??




Tur att Ica säljer grönsaker i allafall, för hemma blir det nog bara Luktärter i år..





FredagsKramar o önskan om en underbar helg till er alla!!

Tackar otroligt för värmande ord, som ni märker räcker inte tiden till för att
lämna ord hos er men ni ska veta att jag finns där o tassar runt
o får inspiration när jag behöver!!

6 kommentarer:

Norr om Köpenhamn sa...

Kära du, jag vill också veta vart de säljer fler timmar på dygnet....jag är också i stort behov ;o)
Det låter tufft med sådana arbetspass du har, glöm inte att vara rädd om dig!

Visst kan man köpa grönsaker på Ica, det gör jag med ;o) I alla fall tills mitt grönsaksland är på plats och det lär nog inte bli förrän nästa sommar. Som sagt, allt kan inte hinnas med!

Njut av din helg och jag hoppas att solen lyser hos er också!
Kram
Ulrika

Unknown sa...

Å du å du så fint det blir hos deg. Gleder oss på litt varmere vær

Källeboda lantliv sa...

Så känner vi nog alla just nu ...för lite tid ...men man kan ju inte få allt på en gång ..jag är likadan ...men vi måste andas som min hjälpande hand säger ibland ..stanna upp och ANDAS ....kram på dig Elin ...jeanette.kallebodalantliv

irma´s uthus sa...

Ja det är verkligen tur att ica har så fina grönsaker:)

Fröken Agnes sa...

Hej!

Ibland räcker tiden inte riktigt till för allt som man vill, man får nog försöka känna sig nöjd med det som man hinner. Men det är inte så lätt alla gånger, jag vet;))

Hoppas du haft en fin helg och samlat lite nya krafter!

Kram Jenny

Millas hem sa...

Du har mail! =) Tjing