måndag 21 maj 2012

Rabarber tid...




...Ja här på Gården frodas Rabarberna till fullo,
O vi, vi njuter av dem ungefär lika mycket!!


I Helgen har vi avnjutit dem både i
Pajer, Frukost kräm o i vas..

*
För visst kan ljuvligt för mun vara lika ljuvligt för Ögat?!




Rabarbens blomma fick komma in i en Kanna o
pryda Köksbänken..




Kanna Ikea


De Ljuvliga Kryddburkarna inhandlades i Butiken
Klädd i Lin I Kristianstad, en butik väl värd ett besök!!

*

Med detta värmeslag som kommit så lär jag nog
 allt få vatta mina rabarber ikväll!!

Eller vad tror ni??

O så tror jag allt att jag ska baka Rabarber muffins..


MåndagsKramar Elin

8 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Så fint att ta in rabarber i vas!! Det går att göra så mkt gott av dom..jag gjorde rabarbercupgames i helgen...rekommenderas!

Kram Anette

Sarina sa...

Hmmmm, I LOVE rabarber
As a vetgetable, in a cake, as a side dish,you name it.
Funny, it is written the same way here in the Netherlands.
Have a nice evening,

Sarina

Chokladvillan 1910 sa...

Härligt med rabarber i kanna ! I like ;) Ja, jisses vad rabarberna tog fart av lite värme ! Mina står nog lite för trångt... Vilka fina burkar "vill ha" stämpel på dem ! ;)
Ha en härlig vecka & njut av härlig grönska & värme !
Kram Anki

Tinas bo sa...

Ljuvliga bilder!
Vad läckert att ställa rabarber i kannan!! :)
Rabarbermuffins låter mumsss.. :0)

ha en fin vecka
Kram Tina

kavallinskan sa...

Fina bilder! Rabarbermuffins låter gott!
Ha en fin kväll!

La Dolce Vita -Vardag när det är som bäst! sa...

Rabarber är så gott och kan varieras i massor.
Kommer ihåg hur god rabarberkrämen med russin var från när jag var liten :)

Kram Caroline

Källeboda lantliv sa...

jag med älskar raberber ..m.m..i alla dess former ...men kanske inte så bra för figuren ..man får vara lite återhållsam med godsaker i min ålder ..hi.hi...underbara bilder från köket ...krkramar till dig elin ! kramar till dig från mig ..jeanette

The Little Red Shop sa...

Beautiful!!

: )

Julie M.