torsdag 20 september 2012

En Ask...

 
 
 
...Ja minns ni hur lycklig jag va när jag funnit den vackra Pralinasken?!
(den underst i högen på bilden)
 
*
O när vi för några veckor sedan for till Degerberga Veteranmarknad jag
o min lilla familj sprang jag på ännu en vacker sådan..
Ja ingen pralinask dock, men än så vacker...
 
Tänk att saker o ting förr var förpackade såhär vackert!!
 
 

 
 
Så här ligger de nu tillsammans
 på bordet (som också är ett av sommarensköp, visar er snart mer)
o bara är vackra!!

 
 
Här skiner solen idag, o fast än att termometern inte visar många
grader så ser det ut att bli en härlig dag..!!
 
O med en dunderförkyldning i behåll
 ska jag snuva vidare ut i solensstrålar!!
 
Kramar Elin

15 kommentarer:

Vita huset 28 sa...

Hej vilken vacker ask!!

Usch o fy för snuva, hoppas den går över fort.

Missa nu inte min utlottning

Kram Camilla

Tinis vita hem sa...

Ljuvliga gamla askar du hittat :)
Ha en fin dag!
kram Tini

Hulda sa...

Så fine esker. Skjønner at du liker dem. De passet veldig godt sammen der på bordet. :)

LissenTo sa...

Att finna fina fynd, blir man glad av. Var ett tag sedan, jag var på loppis. fast jag gillar det

Vad fint du har det hemma hos dej!

Ha en trevlig helg

helle sa...

Er der noget smukkere end gamle æsker, jeg kan blive helt forfalden til dem og går aldrig forbi dem!
Rigtigt smukke er dine fund!

Kram Helle

KNORKAN sa...

Vilka underbara askar! Kram Knorkan

Rosa i huset i vitt sa...

Såna askar är ju så vackra ..krya på dig
kram Rosa

STENLYCKA sa...

Vilka underbara askar och vilket härligt bord!
Hoppas din förkylning flyger sin kos i solen!
Kram och tack för dina alltid så vackra inlägg, njuter!
Kram Raina

Tinas bo sa...

Underbara askar!!
Ser såå vackert ut där de ligger.. :)

Krya på dig
Kram Tina

Källeboda lantliv sa...

Ja så fina askar .. Rena guldklimpar ..vill me ha ! Ja visst blev det bra på brickan .. Dottern min blev överförtjust .. Ja ja hon ska snart flytta till ny lägenhet .. Då är väl hennes mamma där å fixar .. Ta väl hand om dig nu .. Krya på dig ! Kram jeanette

Clara Malvina sa...

Just nu har jag en liten bloppis på min blogg. Kika gärna in där!!
Kramar

Livingroom sa...

Förstår att du var lyklig - de är härliga. Gillar terrinen likaså

Photo by Maria sa...

Härliga askar du funnit.. Och bordet ser sådär himla mysigt snyggt ut..

Krya på dig nu..

Kram Mia

camilla sa...

De var nydelige!!Elsker slike skatter!!:)
Så heldig du var:)
Håper du får en fin kveld:)
God klem fra Camilla:)

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina Elin !

Jätte fina askar !
Det blev ju perfekt med en kompositören där på högen ;)
Kan förstå att du var glad :)

Ha nu en trevlig Helg Kramar Sirpa