torsdag 20 juni 2013

Pioner...

 
 
...ljuvligt!!
 
Ja, här på gården jublade vi för varenda pion som dök
upp ur jorden den första sommaren!!
 
Dock dök de upp på de mest (för oss) konstiga ställen,
Bakom ladugården o bakom hönsgården..
Där det för övrigt vart som mest uppväxt och igenväxt!!
 
Men vid det laget hade vi redan insett att vi o de förra ägarna hade helt olika
syn på det där med trädgård...
 
Ja, för innanför det sirliga järnstaketet, längs med gången in o mitt
 utanför dörren fanns ingen vacker trädgård!!
Nej, bara jordgubbplantor!!
 
*
Behöver jag tala om att det 2 somrar senare ser lite annorlunda ut?!
 
Det som dock kvarstår är att Pionerna fortsätter att blomma där bakom
ladugården o hönsgården, dock har många fler planterats i den
"riktiga" trädgården efter det!!
 

 
 
För vet ni vad?!
 
Det är av dem där bak jag just nu unnar mig att plocka av några stycken
och njuta av inomhus...
 
Någon av de nyplanterade bjuder i år på sin första
blomning o dem vill jag allt njuta av
där de står!!
 

 
Just nu sprider de en ljuvlig
 doft i stora delar av huset....mmm....
 
*
 
Detta får nog allt bli min Midsommarhälsning
till er alla!!
 
Imon väntar Midsommardans, god mat o
underbar familjetid!!
 
*
 
Kramar Elin

3 kommentarer:

Unknown sa...

Dom är härliga, trevlig midsommar på er alla/ Kram Tina

Rosa i huset i vitt sa...

ha en trevlig Midsommar
kram Rosa

Zrinski sa...

Ja du. Det kanske hade praktiska orsaker och kanske berodde på att den förra ägaren var en 86-årig dam som kanse inte hade samma ork som ni piggeliniga ungdomar. Om jag lever tills jag är 100 skall jag med glädje åka till min mormors fd gård och se hur ni käckt har hållit fast vid ert trädgårdarbete när ni är över 80 och kanske har både den ena eller andra krämpan.
Tack för mig!