torsdag 24 april 2014

Rester av påsken hänger i...

 
...Ja här hemma på gården hänger
rester av påsken i...
Men det får nog allt vara så ett tag till,
jag gillar ägg o för mig är de mer förknippade med våren
än just med påsken..
 
Så de får allt ligga kvar framme ett tag till!!
Hur gör ni??
Städar ni bort allt direkt??
 
*
 

 
 
Vackra påskliljor som jag o Vera plockat här ute på gården..
 


 
*
Idag har jag o flickorna varit ute i vitsippebacken o
tagit ljuva vår kort..
 
Lilla Doris ville dock mest bara visa sitt
bakhuvud, medan Vera tok älskar o titta in i kameran..
 
Kanske får ni ett litet smakprov en dag!! :)
 
*
 
Solen skiner o jag har allt njutit med näsan
upp i de blå en stund idag,
Helt underbart!!
 
Varma Torsdags Kramar
Elin
 

2 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Så vackert! Påskliljorna lyser upp hela köket och får verkligen huvudrollen.
Min påsk började med fastlagsris en manad innan påsk och sen fyllde det på med dekorationsgräs, arrangemang och ägg. Så nu är jag nöjd och plockar ner det sista idag utom lökarrangemangen utomhus som får blomma tills de är över.

Trevlig helg
/Anette

Gjuterian sa...

Ser fram emot att få se de bilderna. Önskar att jag också hade nära till en vitsippsbacke. Grannen har några blåsippor inne i sin häck. Kanske jag ska hjälpa dem över till mej... ;-)

Kram från Helen