fredag 14 november 2014

Var är ljuset?!



...Ja här hos oss är dagarna riktigt grå just nu, 
det tycks liksom aldrig bli ljust..
Förstår ni vad jag menar?!
Det är mörkt mest hela dagarna och för mig som är 
riktigt morgontrött (och kvällstrött) så
är det minsan inte lätt att vakna till liv om dagarna!!
Huuaa....

Fler som känner igen sig?!

*

Tur att vi snart närmar oss advent o det liksom är
mer än ok att fylla både hem o trädgårdar med vackert lyse!!
Jag bara längtar!! O jag har allt sett 
både här på bloggarna o på Insta att fler längtar!!


För att råda bot på lite mörker drog vi igång lite ommöblering här
om dagen, ja tro det eller ej men egentligen bara för en lampas skull!!
Tur att min sambo är lika galen som jag!!




Mitt älskade stora flugskåp som tidigare stod i halen
fick flytta en trappa upp och i halen 
hamnade istället ett litet bord, en underbar lampa
levande ljus o blommor!!

O jag inser, rätt att jag älskar mitt skåp över mycket så är det betydligt
mer hemtrevligt att mötas av detta när man kommer innanför dörren...

Lampan lyser o på kvällarna även ljusen,
allt för att råda bot på mörkret!!


Under bordet är korgen laddad med varma sockor 
o inneskor för frusna vinter fötter!!

*

Önskar er alla en underbar fredag!!
Njut av helgen!!

Varma Kramar Elin

8 kommentarer:

Villa Vinkelhaken sa...

Så ljust och fint! :)

Kram Jenny

Anonym sa...

Du är så bra på att göra fint och mysigt!!Tack för inspiration!!! hälsn.Annika

Margareta sa...

Så mysigt!!!!Du trotsar mörkret stort.Så fint där i hörnan,med lilla bordet och lampan.Sen ser jag en fin lampa inne i rummet. Tilltalar mig mycket.
Kram Margareta

angie sa...

danke für die inspirationen, einen schönen freitag wünscht angie aus deutschland

Paula pearls sa...

Pięknie!

Anonym sa...

Vilken fin blogg : ) Hög igenkänningsfaktor vad gäller det mörka vädret usch! Hoppas det vänder snart! Hälsningar Sofia

Sarina sa...

Looks great,


sincerely,
Sarina

an angel at my table sa...

Fin lampa och jag älskar det rutiga golvet!! Det måste jag ha någonstans i huset nån gång!!!!