tisdag 13 oktober 2015

Förkylningar, höstblåsor o nytt jobb...

 
...Ja oj, vilken vecka förra veckan...
Där av dålig uppdatering...
 
Mamma i huset (Jag) fick en tok förkylning o
blev säng liggandes i två dagar,
o än vill det sista liksom inte riktigt släppa...
 
**
O lilla Doris har fått Höstblåsor, fy vilken grej alltså...
Men pigg o gl'a är hon o jag
håller mina tummar att de snart ska torka in...
 
 
 
 
 
Utanför dörren är det höst...
Sommarblommorna är utbytta mot gräs, dahlior o silvriga växter,
sånär som på den där klättraren i bakgrunden
som liksom inte velat ta sig på heeela sommaren
men som nu helt plötsligt fått energi o blommar snart...
 

 
 
Stolarna är något av mina käraste fynd...
Köpta på Blocket o precis sådär sirliga o fina som jag bara tok älskar...
 

 
 
Trots sjukdomar o blåsor så
gjorde jag igår min första dag på mitt nya jobb,
Mer om det en annan dag!!
 
**
 
Mjukstart o idag ledig dag!!
 
Nu kurerar vi både det sista av förkylningen o
luftar blåsorna till att torka!!
 
O så laddar vi för en eftermiddag ute
 med lökplantering!!
Jag kan helt enkelt inte få nog av att planera för vårens
blomning!!
 
**
 
Varma Kramar
Elin

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas ni kryar på er och lycka till på nya jobbet! hälsn. Annika