fredag 9 juli 2010

sommar, sommar o sol.....


...Ja nu är det sommar!!!
J o Vera har gått på semester, jag ska jobba lite till men igår kväll firade i semester i alla fall..
Härligt!!
god mat, goa vänner o en kall öl..
Sommar!!!

Äntligen finns de underbara Zinkschablonerna i butiken. från Ib Laursen..
Både bokstäver o siffror...
I vasen, ogräs!!! Fint, fint, fint tycker jag....

Igår va jag hemma med en sjuk Vera, infektion i ögonen..
Inte kul i denna värmen..Puhh..
Men hon kämpar på bra...

O det gäller ju att passa på, så när Vera som middag han jag en del..tihi..
-Min kandidat till soffbord fick en fjärde stryckning med färg
-Min stomme till en skärmvägg fick en sista omgång färg
-O min kryddhörna fick ett nytt bord o lite fix...

Så idag fick J fredagsstäd på sin lista..tihi...

Härligt med fredag, här blir det Fredagsmys för hela slanten..!!!
Önskar er alla en trevlig helg,
Jag ska minsan vara ledig hela helgen!!!!

7 kommentarer:

Norregård sa...

Hej!
Jag gillar oxå ogräs;o)
Ha en skön ledig Helg!!

Kram Malin

Unknown sa...

Skönt att han är ledig i alla fall då känns det lättar att jobba också. Hoppas du får lite ledigt. Ogräset är så fint, synd att de börjar "snöa" av dem så fort bara.
Spännande att se hur dina som projekt blir. I kväll så blir det fredagsmys också. I helgen har vi nordens största slöjdmässa här så det blir nog en sväng. Där kan man hitta mycket fint.
Ha det gott vännen!
Kram Anna

Photo by Maria sa...

Härligt med ledighet.. Jag har från i morse nu semester i tre veckor.. Skall bli underbart härligt..
De där schablonerna och bokstäverna i zink måste jag ju åka upp och kolla en dag..

Jag tog ju några bilder på din lilla Vera när jag plåtade Oscar.. Vill du ha bilderna så maila mig din mailadress så skickar jag dem.. (maria.johansson@oktv.se)

Ha det nu så himla mysigt och bra..

Kram Mia

Gardenhouse sa...

Trevlig blogg att hitta in till...
Skulle också vilja ta ett dopp under äppelträdet, så underbart fint du gjort.
Hoppas lilla Vera mår bättre nu.
Önskar en trevlig helg, Sussi

White cotton grass sa...

Kikar in och önskar trevlig helg!
Jag ska också vara ledig hela helgen!! :)

helena

Källeboda lantliv sa...

JA , ÄNTLIGEN SEMESTER ...å, kan den börja bättre ...nya grejer i butiken ? då får man ta sig en titt då ...du skrev att lilla vera var sjuk ..ja, ögoninflammation smittar ju lätt i bland barn..de smuttar ju på det mesta och bacillerna frodas ...men det går ju över som tur är .. visst är det fint med även lite ogräs...ha en bra dag ! kramizar jeanette.kallebodalantliv

LOPPISLIV sa...

Fint med hundkex i vas, det brukar jag också plocka om somrarna. Vilket sommarväder vi haft fast nu hoppas jag solen kommer igen efter gårkvällens rejäla åsk och regnskur. Snart semester för mig också, 4 jobbdagar kvar...jippeeee. Nya zinkschabloner i butiken, måste åka upp en sväng i veckan tror jag bestämt :-) Ha en finfin måndag. Kram Paula