fredag 6 augusti 2010

Augusti..


..Ja Augusti har gjort entré i vårt avlånga land, o genast har
sommarkvällarna blivit ruggigare o den tryckande sommarvärmen har sagt tack o adjö för i år..
Eller vad säger ni??

Men jag gillar höst, mys o rusk så inte klagar jag inte...

Trotts ruggiga kvällar vart vi ute o målade på Verandan till halv tolv i natt..Oj, o mycket finns kvar att måla..


Men vad bra det blir!!!
Jag blir bara mer o mer nöjd för varje dag som går...

Idag föll målning på Js lott o fredagsstäd på min..
Hm, o så hamnade jag här...
Jajaja, lite inspiration inför städningen behövs alltid..
För inte kan man bara städa, nej man måste ju greja lite med..
Flytta lite här o lite där....


Just nu blommar det i massor i trädgården o små buketter plockas in var dag..
Dahlior, luktärter o massor av annat..mm...

O ljus tänder vi redan i massor var kväll..
Får nog bli en sväng till det stora varuhuset nästa vecka för att fylla på ljusförrådet...

Oj, nehe dags att dansa en sväng med dammsugaren o sedan ut i trädgården för att plocka in lite färska härliga blommor inför helgen..
Det stundar nämligen härliga vänner o kräftkalas..!!

Hoppas att ni alla får en underbar helg o att solen skiner på oss alla!!

AugustiKramar

7 kommentarer:

Unknown sa...

Jag älskar oxå hösten! Mysigt med tända ljus, varmt te och härliga inredningsmagasin man kan krypa upp i soffan med.
Så avis på alla med trädgård som kan plocka in färska blommor som du, lyckost dig!

Ha det så roligt på det kommande kräftkalaset!
Kram Catta

Unknown sa...

Ska bli kul att få se er veranda, kan du inte visa lite.....
Ha en kul kräftskiva i helgen, här blir det bara slit:)
kram Anna

Norregård sa...

Hej!!
Vad härligt med så mycket blommor i trädgården! Min är inte mycket att hurra för....Tur det finns i vägkanterna;o)
Ha ett mysigt kräftkalas!

Kram Malin

Millas hem sa...

Hoppas att ni får en trevlig "skiva"! Här är det ajaj i nacken och inte alls så himla bra!=(

Blir kanon på verandan!


Kramis

Unknown sa...

Ja,jag älskar oxå hösten,den klara luften och all fina höstfärger..Här har vi haft jättevarmt men kvällarna börjar bli lite kyligare..skööönt...Vi kan inte tända ljus ännu för då skulle vi svettas ihjäl här..hahhahaa..Ha en mysig kväll nu..Kram/Annelie

Photo by Maria sa...

Åhja, några dagars värme till skall det väl kunna bli innan sommaren går över till höst..
Var ute på mammas och pappas altan idag och kikade över till er nya altan.. Såååå fint det blir.. Kanon..
Har varit på ditt arbete idag och shoppat lite, blev inte så mycket även om jag hade kunnat plocka till mig en hel del till..

En fråga.. Ni skall inte ha loppis i Folkets Hus i Kyrkhult i höst?? Jag är i så fall intresserad över att ha ett bord där om jag får :-)

Ha nu en fortsatt bra fredag och helg..

Kram Mia

Marie Louise sa...

Ja, om det är något man börjat handla nu så är det ljus, blir så härligt med tända ljus på kvällarna.
Kram Marie