måndag 4 oktober 2010

ommöblering...


..Ja här hemma byter möbler plats tit som tät..
Ibland upp från källaren o ibland ner igen..
Eller bara från rum till rum...

Tur att man har en tålmodig Sambo som kånkar fram o tillbaka..
Tack underbaraste du för att du stå ut med alla mina knasiga ideer..!!

Men visst tycker vi alla att det är kul o ändra och hitta nya lösningar??
Jag älskar det..!!

Ibland blir det dock bra o ibland mindre bra..
Det enkänner jag..tihi...



När våran kista byttes ut mot ett nytt soffbord, tyckte jag allt att det blev kaka på kaka med bord i vårat Tvrum..
Bordet vid väggen fick helt enkelt flytta o dit fick en vacker byrå komma
 istället..
Byrån bodde tidigare hos mina föräldra men fick flytta hem till oss ett tag..
Tack!!

O vet ni vad?!
Den har nu ståt här i en vecka, o inte en enda pinal har lagts ner i lådorna ännu..
Oj, lite duktigt av mig va??

 Tavlan är ett av sommarens loppis fynd..
Korgen o kammarljusstaken finns i butiken o ljuskoppen är inhandlad hos en go vänn...
Känner att här ovanpå kommer att bli ett favorit ställe att ändra om på..
Hm, tror minsan att jag ändrat om där redan 3 gånger...

Jaja...just nu är jag väldigt nöjd men vi får se hur länge..
Tur att man har en del i sina gömmor att byta med..Tihi...



O så vart det måndag igen..
Helgen slut än en gång, suck att det går så fort...

Men vi har haft en härlig helg med jobb, släkt o vänner och igår hade vi en härlig ute dag i blåsten..Men vi fick mycket gjort...Skönt!!

Nehe..Dags att göra oss redo för en ny vecka..
Hoppas att ni alla får en bra start på den!!!


12 kommentarer:

Anette sa...

Önskar dig detsamma, en HÄRLIG start på din vecka.
Ny vecka och nya utmaningar .

Här är solen på gång nu ser jag, det blir en härlig dag

kramar @nette

Unknown sa...

Hej!
Passade bra med en byrå också. Ibland kan man känna att det blir för mycket av någonting. Så bra att få också, inte dumt!
Den blir nog snart fylld ska du se!

Ha en fin vecka!

Kram Anna

Unknown sa...

Ja visst är det väl roligt att fixa och dona,måla och göra om..:))..Är det inte det livet går ut på..haha...Ha en underbar måndag nu...Kram/Annelie

HOUSE of ADELA sa...

Så fint med byrån där!Visst är det kul att möblera om!=)

Önskar dig en härlig vecka med

kram
Adela

Photo by Maria sa...

Fin byrå med fina saker på, som kanske redan är ändrade till andra fina saker ;-)

Ha du med en bra start på nya veckan..

Kram Mia

Lysande ögonblick! sa...

Ja, visst är det härligt att ändra om lite då och då.

Det ser väldigt fint tycker jag. Men förstår såklart att du vill variera lite grann. :-)

Villa Vinkelhaken sa...

Fint det blev med byrån där. Det är kul att ändra om lite ibland. ;)

Ha en bra dag!
Kram Jenny

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad roligt att jag hittade in till just din fina blogg. Hit kommer jag fler gånger nu när jag lagt in dig bland mina favoriter.

Kram

Sussi sa...

Omväxling förnöjer...! Och det ser ju väldigt fint ut med byrån tycker jag. Man måste ju få ändra lite och prova sig fram. Då blir det bäst!

Kram
Sussi

Tulipa sa...

Hej!

Jag bara älskar att möblera om,- men jag gör det själv..*ler*.. Min sambo skulle inte flytta möblerna, nehej vet du jag fixar skivan själv...*hihi*..

Så himla roligt med de där platserna man har som är tacksamma att dekorera och fixa till med prylar och blomster efter säsong och humör!

Skön ny vecka till dig!

Kraam Mariette

Härligt hemma sa...

Hej!! Vad kul att du tittade in hos mig :)) Tack för fina kommentaren :)). Här ser ut att finnas mycket fint att titta på....ska ta mig tid och titta runt!!
Ha det gott!
Kramar Madeleine

Vintage House sa...

Hej
Ja det flyttas runt ordentligt oxå mannen är något trött på det.
Men det är ju bara så roligt:)
så fint det blev.....
ha det så gott
kram
sandra