måndag 5 september 2011

Trädens guld..


På Gården är både äppel o Päronträden
fyllda av god frukt...

Jag känner mig Rik när jag kan gå ut o skörda för stunden,
Några äppel till kvällens paj eller bara till eftermiddagarnas fruktstunder..
Underbart!!

Här om dagen fyllades en stor Låda som fick följa med
till vårat tillfälliga boende, ja där skördar vi på verandan..:)






Så go då, kvar i våran lilla stuga är vi, i väntan på att Vårat hus ska bli klart...

Men nu har både snickare o rörmockare på börjat sina jobb
o i veckan dyker även en golvläggare upp, så sakta men säkert går det framåt..
Men Oj vad vi längtar tills vi kan få flytta dit...

En ny vecka väntar framför oss!!

Kramar Elin

8 kommentarer:

Hulda sa...

Så flotte pærer du har funnet! Ser herlig ut der i kassen. :) Søt jente du har også!

Vit dröm sa...

Underbara bilder! Vad härligt att kunna plocka sin egen frukt.
Förstår att ni längtar tills ni kan flytta in :)
Ha en bra dag!
Kram Anna

Hildas hem - Sofia sa...

Åh lyllos dig som har päronträd! Päron är ju underbart gott!

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia

Mitt vitasköna hem sa...

Åhhh Päronträd!
Minns när jag var barn och gick förbi vårt päronträd för att ta med en frukt till fruktstunden i skolan.

Härlig blogg du har!

//Liv

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Elin!
Måste bara kika in och säga,vilket fint reportage i tidningen 101 ideér.
Så smakfullt inrett,allt är bara så
vackert och genomtänkt.
Nu ska jag kika runt lite här hos dej också.
Må så gott
Kram Anette

Betong ute och inne sa...

Åh en sådan massa fina päron....gilla även lådan!

Ha en skön dag
Kram Malin

Photo by Maria sa...

Förstår att ni längtar till huset men tur att D har sin stuga ni kan få låna så länge..

Måste snart upp och kika i din butik, det var ett tag sedan jag var där..

Ha det bra..

Kram Mia

Västbacken sa...

Mums vilken massa god frukt.

Lotta