fredag 26 april 2013

Fredag...

 
 
 
...och några timmars jobb återstår innan
vi tar helg!!
 
 
O jag hoppas på en helg med fint väder
så att Vårröjningen av trädgården kan fortsätta..
 
Några rabatter kvar att rensa igenom o sedan fylla på
med lite ny näring, allt för att få så underbar blomning som möjligt!!
 
För visst längtar man efter grönska o ljuva blommor nu?!
 
*
Själv längtar jag så otroligt mycket efter
de första rabarberna nu..
 
Undra om jag kanske ska läsa på lite hur jag kan få dem att komma fortare?!
Kanske får bli ett av helgens projekt..
Någon om testat och har några tips??
 
 




 
Bilder av förra årets skörd..
 
 
*
 
Lite stillande på min längtan efter grönska hoppas jag få idag när
mängder av Vagnar med ljuva växter från Holland dyker upp på
Plantskolan idag...
 
Sa de ca 30 vagnar?!
 
It´s a halleluja moment!!!
 
Vi håller givetvis öppet hela helgen för den som jag är sugen på grönska!!
 
 
Trevlig helg!!
 
Kramar Elin
 


10 kommentarer:

Jennys Vita Villervalla sa...

Önskar dig en solig och fin helg Fröken (rabarber) Knopp!
Kram
Jenny

Debora Spera sa...

Hi Elin!
You know, the last year I planted rhubarb, but did not grow anything ...
Beautiful photos!
D.

Tess på Tilda och Mamma sa...

Här blir det en trädgårdshelg som många andra i helgen. Såg att mina rabarber hade precis kommit upp ur jorden och jag kunde skymta små röda knölar. Visst är det underbart när man kan plocka in dom första rabarberna och göra en paj eller kräm.
Önskar dig en underbar helg/Theres

Rosa i huset i vitt sa...

Så fina bilder
ha en trevlig helg
kram Rosa

Sarina sa...

Absolutely beautiful.


Sarina

Photo by Maria sa...

Måste snart ta mig upp till Plantskolan och shoppa och njuta av allt fint..

ha nu en riktigt fin helg..

Kram Mia

House and Garden by Bia sa...

Härligt att våren är här....fina bilder du visar;)
Trevlig söndag....
Kram

Marie sa...

Om man sätter ett rör eller något cylinderformat över/runt plantan så kommer den att dra sig mot ljuset och då växa fortare!

Meta sa...

Du har sååå fina bilder jag bara njuter av att titta på dom, Blev nästan lurad av rabarbern hihihi.
Ha en fin vecka
Kram Meta

Anonym sa...

En glaskupa över plantan, då växer den fortare :-)