torsdag 18 april 2013

Garderober..

 
 
 
...Ja det är alltid svårt det där med förvaring!!
 
Ända sedan vi flyttade in här på gården har ett
gammalt skåp tillsammans med en fristående klädställning fått agera garderob..
 
Varken speciellt praktiskt eller snyggt för ögat!!
 
Men så för några veckor sedan slog vi (läs Johan) äntligen slag i saken
och byggde det vi ritat på ett tag..
 
Och såhär blev resultatet.....
 
 
 
 
Platsbyggd, rå pont, massor av plats och framför allt
betydligt bättre för ögat..!!

 

 
Gamla isolatorer fick agera knoppar,
dessa inhandlade här..
 
 
I korgen på sänggaveln förvaras
vinterns tjocka strumpor, vilka jag snart hoppas på att
få plocka undan...!!




Just nu råder dock totalt kaos på stora delar av övervåningen igen!!
 
Ja här om dagen drogs projekt ommöblering ingång,
hujeda mig..!!!
 
Ett skåp hit, ett annat dit...
Hm, blev det bra så?! Kanske ska måla?!
*
Ja, nu får det nog allt stå till sig några dagar
så jag hinner känna efter!!
Förändringar på G i huset o en ommöblering för att få till rätt utrymme krävdes..
 
När allt väl är klart (kan ta tid) så lovar jag att ni ska få er en titt...!!
 
 
TorsdagsKramar Elin


21 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon eller snarare förmiddag !

Så Många och fina bilder från dig !
Visste du att din fina blogg är en av mina Stora Favoriter!

Du / Ni har så fint och alltid lika inspirerad blir när man har fått kika in hos dig !

Vilka fina bilder. Så fint med garderoben !
Tack för inspirationen som du gav.
Riktigt Snygga !

Vi ska också platsbygga i framtiden både till hallen, tvättstugan och groventren.

Längtar men det får ta sin lilla tid eller hur ? :)

Jag är precis likadan.
Kan börja på ett ställe och visp så är hela övervåningen ett ända Kaos.

Nu börjar jag bli klar...kanske bäst att fortsätta för nu är jag igång att plocka och fixa.

Ha nu en god torsdag och likaså Helg !

Kram från Mig



Tinibelli sa...

Vilket jättefint platsbyggt skåp - så snyggt det blev! Och vad gulligt med korg för sockorna... Ja, den hoppas jag med att du får ta undan snart, nu när våren äntligen är på ingående!

Hulda sa...

Gratulerer med flott klesskap! Så vakkert det ble. Plassbygd er det vakreste, det ser ut som det alltid har stått der. :)

Mannen min har også bygd klesskap på soverommet, siden det er skråtak der måtte det bli et lavt, langt skap, med paneldører. :)

LOPPISLIV sa...

Ohhhh så fin garderob, helt underbar!!! Och detaljerna gör ju allt, de breda listerna uppe och nere och knopparna!! Ljuvliga bilder Elin!!! Ni är så duktiga :-)
Kram Paula

Mys på Stommen sa...

Supersnyggt!! Du har verkligen fint hemma och är en av mina favvisbloggare som jag kikar in till varje dag. Hittade hit för bara några få månader sedan och vill varje dag att du ska ha gjort ett nytt inlägg :) Kramis/My

Fru Lagom sa...

Så fin den blev, härligt med platsbyggd förvaring. Så fina detaljer också med knopparna och listen. Man kan bara inte få för mycket förvaring :) Och är den snygg är det ju ännu bättre!

Jennys Vita Villervalla sa...

Såå supersnyggt!
Tack för inspirationen!
Ha det fint!
Kram
Jenny

Källeboda lantliv sa...

Ja säger bara Jättefina ! Så personliga ,,
Inte som de vanligt tradiga ..
Kan man göra en beställning tro ?
Min gubbe börjar tröttna på mina projekt ! Hi hi .,

Spännande att se dina projekt !
Ta det lugnt bara å var rädd om dig !

Kram Jeanette

Chokladvillan 1910 sa...

Rackarns vilket snyggt skåp !!! Gillas i massor, skitsnyggt !
:D
Må så gott !
Kram Anki

spökslottet sa...


Åhh vilken fin garderob ni fick till.

Våran Frida och hennes sambo har också ett stort fast skåp i deras lägenhet.
De är ju verkligen en fröjd för ögat
Kram June

KNORKAN sa...

Det blev jättefint!! Kram/Knorkan

Photo by Maria sa...

Jäkla min låda så snyggt det blev.. Han är en klippa din J =)

Kram Mia

Anonym sa...

KANONSNYGGT!! / Annelie A.

Rosa i huset i vitt sa...

Så snyggt med såna knoppar
ha en trevlig helg
kram Rosa

Lovisa Bengtsson sa...

Riktigt snygga garderober, det har ni gjort bra:) Trevlig helg/Lovisa

Anna sa...

Så snyggt ! Verkligen!!! Och så himla kul med strumpkorgen vi sängen! Alltid ska man leta efter dem. Anna

STENLYCKA sa...

Godmorgon!
Sitter och njuter av dina vackra foton, tack!
Jag väntar på att temperaturen skall bli lite mera angenäm idag, just nu en plus ute, så jag kan gå ut i min trädgård och pyssla. Igår var jag ute mest hela dagen och tränade kroppen med gräva, flytta en del sten, plantera och ta bort mycket växter som inte har klarat vintern tyvärr.
Önskar dig en fin söndag!
Kram Raina

VINTAGELINE sa...

Savner også garderobeskap i soverommet. Har tenkt på å bygge et plassbygd. Dette gav inspirasjon. Kjempefint! takk!

Line

Blåbärs och smultronstället sa...

Så himla fint och personligt!
Kram Susanne

siri ore elle sa...

Hei det!
For et fantastisk fint skap!! Så stilig!!!
Fin ny uke til deg!
Siri

Anonym sa...

I made a blogger account a few months ago, and i added some pictures to my sidebar and don't know how to remove them. I used the image hosting site 'Photobucket' to put the pictures on my blog, and put my login information there nd they did it for me. I don't like how one of the pictures look and I really want to remove/delete it. Help? Thanks..
[url=http://bonoes.webs.com/l bonoes.webs.com/[/url]