onsdag 30 september 2009

rått..


..oj då..visst glömt o måla fästerna till staket...ojoj..

..dessa underbara plåtblommorna tål iallafall minus graderna...hihi..

..ja idag är det riktigt rått..o i natt har minus graderna hälsat på oss...usch.. Men jag är glad att vi hann plocka in oliv, citus o fikon träd i tid...men där emot mina dahlior, som va så fina!! dom e bara bruna o hängiga nu..men men..
hm..idag får ni se lite genom grindstolparna o in på andra sidan entren..Där grävde vi en damm i våras, så kul!! o vi e så jätte nöjda!!
Men det är först nu alla växter börjat växa till sig..men men..nästa år kommer dom ännu finnare..
..den som väntar på något gott..

Ha en bra onsdag kväll!!!

3 kommentarer:

Designe sa...

Så fint! Va det låter härligt med citron-, oliv- och fikonträd!:)
Här var det minusgrader imorse oxå!
Så fina trädgårdsbilder m korgstol i nedre inlägget oxå! Kram :)

LOPPISLIV sa...

Hej Elin! Välkommen till bloggvärlden. Vilken jättfin blogg du har. Och så himla mysigt hem har du också, ser jättefint ut! Jag länkar dig direkt, hoppas det är ok? Väldans fina cremefärgade tallrikar/skålar och silverfat du fyndade på loppiset.... :-) Ha det gott. Kram Paula

Marie sa...

Här har det också varit riktigt kallt de senaste dagarna, är också glad att jag hann få in mina olivträd i tid.

Vlken vacker trädgård du har, ser så mysigt ut!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie