måndag 26 juli 2010

jo då en liten sväng hans med...


..Ja trotts en helg full av jobb han jag slinka in en snabbis på en lokal Loppis i helgen..
Det gäller att planera helt enkelt..tihi..

Det regnade inte fynd precis men en skål
(som senare ska få bli diskho i lekstugan men som mamma fick låna så länge..),
Ljuvliga örngott med spets för en 5a styck och gamla bestik..

Bestiken visar jag en annan dag..



För övrigt har helgen bjudit på massor av regn, men vad skönt..
Vi har varit inne o myst o tänt massor av ljus o bara varit..
Vänner på fika o god mat..
Härligt!!
Men nu får sommaren gärna komma tillbaka, men ja solen verkar skulla skina idag...


O så måste jag bara visa en bild på mina ljuvliga luktärter..
Jag bara älskar dem, o hela huset är fullt av småbuketter..Underbart!!


Nehe..dags att kila mot jobbet..
Idag o imon med o sen ska jag allt försöka o vara ledig i 5 hela dagar...
Underbart!!

Hoppas att ni alla goa får en bra start på veckan!!!

10 kommentarer:

Huset utanför stan sa...

Underbara luktärter! Jag älskar verkligen deras doft!

Vad kul det är när man hinner slinka in så där och fynda lite! Gillar verkligen örngotten!

Hoppas du får fem sköna lediga dagar! Kram

Ljuva Drömmar sa...

Aldrig fel att göra lite fynd, jättefina dessutom!

Visst är det ljuvliga blommor med underbar doft! Jag satte mina alldeles för sent så de dröjer nog men då får jag njuta av dem i höst istället.

Hoppas solen är tillbaka hos dig, kramar Maria!

Norregård sa...

Hej!!
Så fina bilder du bjuder på idag!!

Kram Malin

Anonym sa...

Vilken fin blogg Du har !

Unknown sa...

Du får gärna dregla bara du har en servett när till hands hihi.
Kul att att du gillade dem, jag blev jättenöjd. Trodde inte det var så svårt att få tag på sådana men det har inte varit lätt. Men skam den som ger sig minsann. Skönt för dig att vara ledig lite och luktärtor vill jag också ha. Är första året som jag inte har sått några. Härliga bilder och loppis hinner man alltid:)
Kram Anna

Anonym sa...

Hej Elin ..en lokal loppis undrar vem det kan vara då ? vi har ju några att välja på ..hi,hi . ja man måste kika in emellanåt jag håller med ...alltid några fynd..så fina luktärter du sått ..jag fick några stockroser av min vännina häromdagen hon hade hittat några röda ...jag har för mig att de håller mer än två år , där jag bodde tidigare så hade jag dom vid en vägg i flera år ...konstigt ! de kanske fröas ...ha en bra vecka nu ...Å, du förresten jag såg en dörr på loppis i ryd den var likadan som min , den kostade 650 kr ...så då har vi det bra för vi har väl nästan fått dom gratis ..jag iallafall den stod på loftet här ..ibland har man tur...kram jeanette.kallebodalntliv.

Hem och Harmoni Marie sa...

Hej, hittade hit till din blogg för första gången (via Millas hem).
Jättefin och mysig blogg du har! Och fina fynd du gjort...

Jag kommer gärna tillbaka!
Ha en fin vecka, kram Marie

Millas hem sa...

Hej Elin!

Snart är jag tillbaka i Info, lite planer inför en mässa istället!=)

Ja, hyr den!!! Den är underbart sorglig!

Kramen

Huset vid ån sa...

Åh, Så vackert med vita luktärtor....Hoppas att du haft en bra dag på jobbet! SommarKramar Therese

Vita huset 28 sa...

Hej här kommer drinkreceptet på rosa pantern som jag gjorde.
2 cl vodka
2 cl likör 43
en skvätt grenadin (finns på Ica)
fyll på med mjölk

för alkoholfri drink blanda endast mjölk och grenadin, jättekul att få tyckte barnen.

Om du tar melonmix ist för grenadin så har du en "sommarflört" mums !!!
Kram Camilla