måndag 12 juli 2010

vilket väder...


...Huu ja.. Vilket väder vi fick i natt..
Regnet var mer än efterlängtat men den där åskan, den klarar vi oss bra utan..

Ja åskrädd är jag o J som är Brandman fick jobba hela natten lång..
Så där låg jag o kunde minsan inte sova en blund, bara väntade på att nästa knall skulle komma..usch, nej tack....

Men regnet det behövdes verkligen..
Oj va torrt det var i landen, gräsmattan börjar bli gul o vattnet i brunen börjar o sina.. Så ingen vart lyckligare än jag när jag såg hur det kom från himlen...

Så här vackert blommar det runt dammen just nu...

Helgen har bjudit på otrolig värme, nästan för varmt när man har små barn..
Men lilla Vera hon har kämpat på...

I Lördags åkte vi iväg för en loppis sväng o sedan en härlig dag vid sjön..
Pust med det du..
Inte några Loppisfynd så långt ögatkunde nå
(bara en plåtburk) o vid sjön kunde vi minsan inte slappna av..
Vi gick där fram o tillbaka Jag o J o var nog mest allmänt rastlösa..
Vi har nog väldigt svårt för att bara vara vi..!!

Så igår blev en hel hemma dag med fix..
J fixade staket o ja målade lekstuga..

När vi väl kom in vid halvelva snåret visade termometern fortfarande 29grader...
Ojojoj..Tropiskhetta var det ja...

Nehe, tillbaka till Jobbet efter lunch..
Hoppas att ni alla får en toppen start på veckan!!!

8 kommentarer:

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Heeeej!
Vilken uuuunderbar blogg:-)
Jag kan inte få nog av alla sköna bilder och supermysiga stilleben!!
Du åker in på min inspirationslista direkt:-)

Ha det gott! Hillevi.
PS Ditt nya badkar är "to die for"!!

Millas hem sa...

Gött med lite regn! Det behövs verkligen, det ser ut som någon ha lassat av hö på gräsmattan, så torr är den!

Jag säger detsamma! Otäckt med åskan, lite mysigt bara om man hade varit garanterad fri från olycka, men det är ju ingen. Vädrets makter är maktfulla!=)

Kram till dig!

Norregård sa...

Hej!!
Visst behövs regnet, kom en skur här i em oxå! Men vilken sommar;o)

Kram Malin

Marie sa...

Det åskade och regnade i grannkommunen igår, men här kom det bara en liten regnskur. Skulle behöva komma betydligt mer, här är så torrt överallt och gräsmattan börjar anta en gulbrun nyans.

Kram Kram
Marie

Photo by Maria sa...

Åskrädd är jag inte men har respekt för den.. Kan tänka att J hade att göra i natt, hörde att den gamla vackra gården i Hallandsboda brann ner :-( Då är åskan inte kul..

Ha nu en bra sommarkväll och en goer tisdag..

Kram Mia

Annika sa...

Vilken härlig blogg du har! Längtar tills vårt kära hem får lite mer av denna stil o charm... Men en sak i taget. Hälsningar från B&B i Frösåker:-)

Det vita dårhuset sa...

Ja men visst behövde vi lite regn allt :/..... Herre jösses vilken värme vi fått!!
Men man ska väl int klaga....vintern och kylan är snart här *fniss*

Ha det gott och kram ♥

Källeboda lantliv sa...

Du har koll du ...ja jag köpte den på förmedlingcentralen här i byn ...hi,hi ...tur att du lämnade den ..jag har tyvärr ingen sådan ...visst håller man på att få värmeslag nu ..lite för hett ..håller med ...stackars dig som jobbar ...du skrev att din lilla Vera tar värmen bra ..det gör små oftast ...njut nu och ha det gott ...kram jeanette.kallebodalantliv