måndag 13 december 2010

Lucia...



...Ja redan 13e december...
...Lucia...
O igår passerade 3e advent...

Vart har dessa veckorna tagit vägen??

Det är nu man skulle vilja stanna tiden ett tag, för att få tid att njuta...
Eller vad säger ni??



Ljuvligaste Julrosorna...
Trivs kanon i vårat uterum,
När vi inte andvänder det är det svalt o perfekt där...



Idag firas morgonen men Lucia firande o frukost på Dagis..Ljuvligt!!

O ikväll blir det Glögg o mys...

Önskar er en härlig Måndag!!

Kram

15 kommentarer:

Fru W sa...

Åh vad vackra de var. Fina korgar också....ha en fin dag. Kram Sofia

Zinkhjärtat ♥ sa...

Julrosen är verkligen jättefin i den vackra korgen! Det var också fint med blockljusen i lådan...
Hoppas att även du får en riktigt skön Lucia!
Stor Kram Annelie ♥

Sköna o Gröna Ting sa...

Julrosorna är ju bara helt underbara och jag kan tänka mig att dom trivs bra i ditt vackra uterum.
Japp.., idag är en dag då vi bara skall mysa och njuta av alla ljusa stämmor på lucialåtar vi känner igen.
Ha en skön dag och ta väl hand om dig.
Kram
Marianne

Vit dröm sa...

Vad härligt med lussefirande på dagis :) Låter som ni får en mysig Luciadag!
Vilka fina korgar! Kan tänka mig att julrosen trivs där:)
Kram Anna

Hulda sa...

Så flott du har gjort det. Herlig med julerosene i kurvene. Likte også veldig godt kassen med lysene i.

Utrolig flott bord du har pynta under her med svibler og lys.

Sköna o Gröna Ting sa...

Tjingeling i julstugan!

TÄVLING hos mig, var med du oxå!
Julkramar ifrån mig...
Marianne

Unknown sa...

Ja visst är de söta de små. De finaste luciatåget. Perfekt med ett svalt uterum. Vår glasveranda är isande kall nu så där fryser det.

Jobba lugnt i kväll!
Kram Anna

Vita huset 28 sa...

Hej ja vart har veckorna tagit vägen, nu kan vi verkligen stanna tiden lite o njuta extra länge av den här perioden.

Härligt med lucia på dagis. Ska iväg snart på firande med 7 åringar, Novas kusin bla.

Va härligt o kunna ha så fina blommor i ett uterum. Superfina korgar.
Kram Camilla

HOUSE of ADELA sa...

Älskar dina bilder, som vanligt;)
Julrosorna är underbara!

Kram
Adela

Tulipa sa...

Jag håller med dig, nu skulle man kunna stanna tiden lite... Nu går det för fort.

Bäst att njuta så mycket man kan.
Här har vi också festat på glögg...

Kram Mariette

Vintage House sa...

Hej
Julroser är verkligen så fina, köpte mig en idag:)
fin fin bild...
hoppas ni har haft en fin Lucia.
kram
sandra

Änglarnas hus sa...

Underbara julrosor!!

Ha en riktigt fin Luciakväll!! :)

Kramis Sanne!!

TIDSOPTIMISTEN sa...

Fina julrosor, jag fick en av min mormor för flera år sen men den planterade jag ute när våren kom. Nu ser jag aldrig om den blommar för all snö. Men den överlever ivarje fall år efter år. Kanske man ska gräva upp och ta in den till varje jul ?

Kram F
ps. ...och lyckos dig som får gå på dagis lucia min små har lämnat dagis för längesen. ds

Photo by Maria sa...

Lucia på dagis var längesedan man var med om, men idag har jag varit på Lucia i Vilboksskolan där Patricks yngsta dotter var Lucia.. Hon svimmade, stackarn..

Ha nu en fin tisdag..

Kram Mia

Tessie sa...

Ja vem skulle inte vilja stanna tiden just nu :) Säger nog inte samma sak i feb/mars när man väntar på våren men just nu skulle tiden gärna få stå still ett tag.

Ha en fortsatt härlig vecka!

Kram