onsdag 3 mars 2010

lyckliga jag...


..Här om dagen hade jag en sådan där liten ledig eftermiddag..Hm..
Utan barn.. Trotts att man älskar sina barn mest av allt kan det vara så underbart skönt o bara vara själv ibland..Håller ni med mig??

Handling stod på mitt schema..
Efter att ha fyllt kundvagnen på Maxi, snällt betalat o packat in mina varor tyckte jag att det var synd att redan åka hem..tihi...

Vilket ledde till en sväng i Antikaffären här i byn.. Hm..Hur kan det vara så att allt som finns där skriker på mig o vill följa med mig hem?!
Ojojoj... Denna gången kunde jag dock stå emot o endast en sak fick åka med..
Den vissar jag en annan dag..

Bredvid Antikaffären ligger en Bokhandel..

Jag har många gånger hört att den där bokhandlaren han är allt en samlare han..
Hm..Jag bestämde mig för att gå in o kika..
Oj där inne vart det fullt från Golv till Tak..Med massor av grejor..
Gammalt, Nytt o säkert en del skräp med..tihi..

Jag frågade lite försynt om han möjligvis hade några Floraböcker..
Jag hade allt lite Florabilder i åtanke..
Mannen hade en hel redovisning för mig vilka som var de bästa o vem som var den duktigaste skrivaren..
Oj trodde aldrig jag skulle komma där i från..

Men tillslut plockade han fram en hel kasse med böcker!!
Ojoj..Du får dem alla åtta för en 50lapp sa han...
Tror ni att jag blev lycklig eller?!

Nu kan jag tapetsera en hel vägg om jag vill...!!!


Nehe..Här skiner solen idag men det är kallt.. Men nu ska vi nog

minsan ge oss ut o dra in lite av solensstrålar..!!
Varma Kramar till er Alla!!



34 kommentarer:

Ljuva Drömmar sa...

Vilken tur du hade som hittade de fina böckerna. Mina föräldrar har samma men nog en äldre upplaga, jättefina. Dock vill de nog inte att jag klipper i dem, kanske skulle fråga...

Äntligen är våren här!!!
Hoppas att du får sol hela dagen och att det töar fort.

Kramar Maria!

emilias gömmor... sa...

Vilket fynd för 50 spänn! Och visst är det skönt att vara själv ibland, man älskar barnen ändå! Egentid är viktigt!

Kram Mimmi

Therese Sagstedt sa...

Snacka om fynd skulle med vara överlycklig, hoppas att du får njuta länge och mycket av alla dessa böcker Kram //Therese

Spirande grönt - sa...

Det kallar jag fynd:)!

Rebecca

Tulipa sa...

Vilken skatt!! De ser ju jättefina ut!!! Botaniska bilder är bara sååå väldigt vackra... Förstår att du blev nöjd!
Igår var jag på auktion, spännande att gå igenom det nu. Både möbler och saker att reda ut!

Ha en härlig dag med kanske lite sol på näsan!

Kraam mariette

Hannis sa...

Hehe, man ska akta sig för bokhandlare!

Dom där böckerna har jag också, det är ljuvliga bilder i dom!
Snygga som prydnad=))

Kram Hannis

Ps. Tapetsera en vägg lät inte helt fel faktiskt när jag tänker efter!

Lauras gård sa...

Vilket fynd! Vilken lycka att hitta något så fint och så billigt! Det kommer bli jätte fint med växterna på väggen.

Visst är det skönt att vara hemma själv. Det blir allt för sällan... I dag är jag hemma med tre mer eller mindre sjuka barn. Två katter håller på att bråka bakom dataskärmen just nu, phu! Ha det gott! Kram Stina

Millas hem sa...

Haha!

Ja, det är inte lätt att komma därifrån! Men är det någon bok man undrar efter eller något annat vad gäller böcker...så är han rätt person! Man får inte ha bråttom när man gör ett besök där!))

Grattis till dina fina fynd!

Kram Camilla

Cathrin sa...

Egentid är guld värt! Trollungar i all ära men ibland måste man få hämta lite kraft på eget håll också. Eller som Em sa häromdagen. "Det är skönt med dagis, för då får jag sakna dig lite också, mamma".
Och oj vilket fynd! Vilket rum skall du tapetsera :))))


Kram

Änglarnas hus sa...

Oooh en sådan ren lycka att hitta Så måmga floraböcker.. då kan du göra allt du vill!! finns mycket fint pyssel att använda dem till!

ha det gott!
Kram Sanne..

Huset utanför stan sa...

Å, lyckliga du! Vilket jättefynd! Ska bli spännande att se vad du gör med alla bilder!

Förstår dig precis... några timmar utan barn... tänk vad mycket man kan hitta på;-) Vad effektiv man är nu för tiden, förr kunde man ju gå runt och släpa i affärer hur många timmar som helst men ändå bara lägga pengar på en fika. Nu åker plånboken upp lite fortare;-)

Kram

hemma hos lilla mej sa...

ÅHHH vad härligt vilken lycka 50 spänn!!!!Egentid är ju bara så himla skönt .Man behöver det är ju bara så skönt att ladda batterierna.Här skiner solen idag helt underbart.Ha en härlig dag varmkram Rita ♥

Madame Petite sa...

Ja det må jag säga, lyckliga du som fann dessa och dessutom fick gratis utbildning i vilka böcker som är bäst!

Jag väntar hem en gammal flora bok jag med... dock dubbelt så dyr som dina och bara en bok, men man får vara glad för det lilla :)

Kramar från Jenny

Marie Louise sa...

Fina böcker att titta i! Ja, det gäller att passa på annars går saker och ting en förbi! Kram Marie

LOPPISLIV sa...

Hej Elin! Ja visst har han en hel del Johnny i sitt lilla antikvariat, och antikaffären kan man gå och strosa i hur länge som helst :-) Får du någon av flora böckerna över som du vill bli av med så köper jag gärna en av dig :-)

Ang din fråga, nej jag tyckte inte det var något jobb alls, städade bara som vanligt, de stylar och har sig ändå, flyttar möbler och saker för att få en fin bild, jag var mest i vägen kändes det som :-) Tror många städar alldeles för mycket innan de ska komma hem och plåta, sånt syns inte på bilderna ändå, fast en del tavlor och så kom ju upp dagarna innan som innan legat och drällt i hörnen :-) Kraaam Paula

Helen sa...

Oj, vilket fynd!! Florabilder är ju så vackert att använda sig av i inredningen och att pyssla med.

Hoppas du fick en härlig solstund ute i kylan. Här snöar det för sjätte dagen i rad. Blä!

Kram!

gamla skolan sa...

Vilket fynd !! Förstår att du blev lycklig ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Tessie sa...

Vilket klipp! inte alls dum idé att tapetsera med bilderna....

Kram Torparfrun

Fröken Fräken sa...

Grattis det härliga fyndet! Jag har fyra av de böckerna som jag kapade åt mig för en tia tillsammans. Men det är svårt att komma sig för att klippa i dem...

Dona blogg sa...

Wow vilket fynd!
Jag har själv också haft lyckan att hitta någon enstaka flora bok för nästan inga pengar alls :))

Kram, kram

Photo by Maria sa...

Hamnar man inne hos Johnny på Holje bok får man inte ha bråttom.. Ha ha..
Det var längesedan jag var inne i antikaffären, nog ett par år sedan faktiskt.. De var så jäkla dyra innan, är de det än?? Man kanske skulle ta sig en vända in där en dag..

Visst är det skönt att vara ensam ibland, man behöver det för att ladda sina batterier..

Kram Mia

blomsterboden i skanör marie sa...

LYLLOS DIG;=)

kramkram marie

Mjuka sa...

Vilken härlig bokhandlare! Jag har också alla floraböckerna och funderar faktiskt att tapetsera en hel vägg, alltså inget skämt :-)
Hittade mina på loppis.
Kom in till mig och tävla vetja!
Kram Malin

kallebodalantliv sa...

Vilka fynd du gjort ! I bland har man en sådan tur ...jag har länge tänkt att gå in till honom , då är det värt ett besök då ...nu får vi äntligen njuta av solen som vi längtat efter ..häärligt ! kram jeanette. kallebodalantliv

Sussi sa...

Oj oj oj vilket klipp! Och den där mannen i bokaffären verkar också vara ett klipp...om man vill veta något om floraböcker och har lite tid över...!

Kram
Sussi

Marie sa...

Wow, vilket fynd du gjorde Elin! Är så fint med florabilder!

Ibland är det faktiskt väldigt skönt med lite egentid, behövs för att ladda batterierna igen.

Kram Kram
Marie

Anonym sa...

En glad mamma är en bra mamma är mitt motto=)Fina böcker för liten peng,i like!Annica

Vintage House sa...

hej,
såg sådana på Moheda och de skulle ha 175 kr för 10 st så du gjorde absolut ett fynd:)
kram och massa mys till dig
Sandra

My Lovely Home sa...

Villket fynd! snäll bokhandlare.
Tack för dina snälla ord inne hos mig:) Kraaam

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad härligt du skriver! Känns nästan som om man var med dig där hos bokhandlaren. Kanske var värt lite babbel för det priset ;0). Jag har börjat med att jag drar som en avlöning några kvällar i veckan när N kommer hem från jobbet. Man inte bara behöver, man MÅSTE ha egen tid!
Kram/ Anna

VIT och PASTELL sa...

Rackarns vilket klipp du gjort! Nu blev jag allt lite avis ;-)

Kram Mia

Vita rosor och förgätmigej sa...

Hejsan igen! Jag har en liten utmärkelse till dig på min blogg...
Kram/ Anna

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Grattis! Vilket fynd. De böckerna är ju helt juvliga.

Nu har du blommor i massor att njuta av! Hälsningar monica

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hallojsan.
Jag måste ju säga att det var ett riktigt fynd.Så många fina,vad ska du göra för nåt med dem tro?
Har kikat runt lite,och vilket fint kök ni har.Gillar den långa sittbänken.
Ha den allra bästa helgen
Kram anette