tisdag 23 mars 2010

Vår, sol o värme...hm...


..Ja våren den är verkligen efterlängtad i år..
Eller är det bara jag som längtar efter sol o värme??

Var enda glimt som kikar fram njuter jag av..


Jag vill minsan lägga undan allt vad som gäller vinter kläder
(som har blivit väl andvända i år)

O plocka fram ballerinaskor o underbara blusar..
O underbara blommor längtar jag efter.. Åhh..lavendel, violer mmm....

Sitter just nu framför Tvn o Tinas trädgård..O kan man längta mer?!
Vår vår o sommar sommar....Njuter!!

Så länge får en underbar Campanula White wonder sprida vår o sommar hemma hos oss...


På tal om att njuta så skulle ni bara veta hur jag njuter av min nya kamera..

Men än har jag mycket kvar o lära..
Första bilderna från den nya kameran idag..!!


Tillbaka till Tvn o massor av planteringstips!!

Tack för alla era fina ord om "logen" o "butiken"..

O förlåt om jag har varit dålig på att kika runt o lämna ord hos er alla men tiden räcker helt enkelt inte till just nu..Hinner jag göra inlägg så är jag glad..
Varma Kramar till er!!

15 kommentarer:

Vintage House sa...

Vackra bilder du har fått till, så kul med en ny kamera jag vill ha oxå.
ja nu är våren på väg och jag var tvungen att gå och köpa ett par gummistövlar blev totalt genomblöt när jag var ute.
ha det så gott
kram
sadnra

Vita rosor och förgätmigej sa...

Åh, så fiiiint! Jag har också fått en ny kamera men jag fattar ingenting... Jag knäpper och hoppas på det bästa *haha*. Datorns bildbehandlingsprogram är min bästa vän! Du verkar ju ha fått kläm på fotandet med en gång. Underbar bild!

Du är välkommen att flytta in närhelst du vill... Får dela rum med några barn som vaknar x antal gånger på nätterna men det är ok va???

Kraaaam/ Anna
Kram/ Anna

Photo by Maria sa...

Läste ju ett fit reportage om din lilla hörna på Hörnsjöns plantskola igår i BLT :-) Ja om dina svärföräldrar med förstås..

Visst är det kul med ny kamera? Jag har med mycket att lära om min kamera men börjar fatta nu :-)

Kram Mia

Cathrin sa...

Att fota blir ett beroende och något man ofta vill utveckla när man börjat blogga. Själv går jag en fotokurs. Och förstår liiiiite mer, men oj vad det finns att lära sig!
Våren är på väg nu. Det är jag säker på! Små blålila krokus (en strimmig sort jag planterade i höstas) har försiktigt stuckit upp nosen i min rabatt. Härligt! Fast det var frost i natt hoppas de klarade sig!

Ibland räcker inte tiden till till allt, så är det bara. Njut av att ha så roligt som du har just nu. Blogga hinner du sen.

Kram

Vintage sa...

Vilka underbara bilder!! Kramar Susanne

[ c o y o t e ] sa...

Hej!
Nämen se! Vilka fina bilder!! Ljuvliga! Vacker blomma.. Vackra detaljer runt omkring..
OM! Man längtar efter vår och sommar.. Men jag tycker faktiskt snön försvinner ganska fort ändå. Iaf här..

Ha en skön dag!
Kram Mia

kallebodalantliv sa...

Inspirerande bilder du satt in ..var precis i affären i dag och kikade på blomman du visar ..vad den nu heter ?? tänkte att den var nog svår att sköta ..men oj ! så fint det är med den ..såå..kanske ett besök dit imon ..Tack för tipset ..visst är det bra med bloggen ..Kram jeanette

Änglarnas hus sa...

Halloj!
ja men just det!! Tinas trädgård har börjat..ååjag missade det totalt!..
glömmer lätt bort program..Undrar just om inte Leila bakar börjar idag?!

Ha det gottis!
Kram Sanne

Huset på kullen sa...

Vilka fina bilder. Det är så kul med ny kamera. Dock mycket nytt att lära sig´...

/Linda

lottens vita och gröna sa...

ohhh du gör alltid så himlans fint, hmmm har jag missat ett trädgårdsprogram, ska kolla in om det går på nätet!!!

må väl, varmkram lotten

johanna sa...

Hej
å så fina bilder!!! Här är en till som längtar ihjäl sig efter vår!!!
Kraaaaaam

Anonym sa...

Ja du vi är nog många som längtar till våren och få "kasta" bort vinterkläderna...hos oss är det jättevarmt på dagarna, sol och en massa snötining men på nätterna har vi jättekallt ca -20 så det lär nog ta ett tag innan all snö är borta.

kul men en ny kamera!

Kram Pernilla

Tulipa sa...

Hej!
Vilket fint ställe!!! Jag kikar givetvis nyfiket på bilderna från butiken!!!! *ler* Det ser underbart ut!
Det ser så rymligt och generöst ut med yta, så man kan bre ut sig med möbler och annat...precis som man vill!

Ny kamera också , vad kul!


Ja, vår, det har vi haft idag också, man bara njuter....

Trevlig helg!

Kram mariette

Huset utanför stan sa...

Häriga bilder! Du gör mig alltid så glad! Jag har en award till dig hos mig! Hoppas du får en härlig helg! Kram

Anna sa...

Hej! Hjälp mig förverkliga min dröm. Tipsa gärna dina vänner och bekanta om min hemsida www.hildestamdesign.se där du hittar handgjorda egendesignade silversmycken. Tack snälla på förhand!