måndag 29 mars 2010

Vår...


..Ja klockan har blvit sommartid o det är Vår..
Underbart!!

O igår på börjades lite vår städning i Trädgården..
(efter en underbart rolig fest i Lördags så behövde jag mycket frisk luft ifår..tihi..)

Planen var ju egentilgen Kalas igår men Vera har åkt på en förkyldning o va inte tillräckligt pigg för att orka med det så det blev mys hemma istället..

Vår fint utanför dörren...

En Gammal dörr bredvid den vanliga..Hm..
Undra om folk tror att jag är knäpp..Det bjuder jag på i så fall... Tihi...

Krans av Rostig ståltråd..Ljuvligt!! Och Bellis o vita pärlisar i zinkkrukor.. Runt om har jag lagt Hö/Halm.. Lagom påskigt...


Så vart det Måndag igen..Helgerna försvinner lika snabbt som Veckorna o nu är det Påskvecka..
Alltså mycket, mycket jobb!! Puhh...
Men så kul!!!

Önskar er alla en bra start på veckan!!

18 kommentarer:

Vintage House sa...

Så fint du har gjort det underbart med en gammal dörr....
ha det så gott
kram
sandra

Photo by Maria sa...

Så fint du gjort det på trappen.. Jag måste få fart här hemma med så det blir lite snyggt, lite seg i starten bara..

Ha nu en bra start på veckan..

Kram Mia

Västbacken sa...

Vad fint du gjort. Igår fick vi sisådär två decimeter snö så vi har hur mycket som helst nu. Längtar efter att påta i min trädgård.

Ha en bra dag!

[ c o y o t e ] sa...

Hej ! Vad fint du pyntat till det utanför.. Så vårligt! Underbart!

Ha en skön dag!
Kram Mia

Tulipa sa...

Påskmysigt och fint!!
Vänta du bara, snart kanske de som bor runt dig också har en dörr bredvid den riktiga... man stjäl ju varandras idèer hela tiden, och det är ju toppen kul att kunna inspirera andra!


Hoppas du får en skön och bra vecka!!!
Kram Mariette

Marie sa...

Hej Elin!

Så vårfint du har gjort det utanför dörren! Nu till påsk ska jag också försöka hinna plantera lite vårblommor och så längtar jag efter att kunna börja vårstäda trädgården!!!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Hanna sa...

Vad fint! Gamla dörran kan man inte få för många av!? Hihi!
Den andra bilden ser jag inte... nåt fel på internet :(

Ha d gott!
Kram Hanna

LOPPISLIV sa...

Mmmmm så mysigt du gjort utan för dörren. Jag har också grejat lite i helgen, planterat penseér och annat. Ger så härlig vårkänsla, äntligen säger jag bara :-) Köpte ljusrosa söta pellisar också på ica, det följer med blommor nuförtiden varje gång jag är och handlar..hihihi Ha det gott. Kram P

House number 15 sa...

Verkligen välkommande! Så fint!
Har du gjort kransen själv?? Jag gilar när det är rostigt, passar så bra i trädgård.

Kram C

kallebodalantliv sa...

Vad jättefint du gjort det utanför din dörr..visst är det kul att plantera..jag har köpt lite växter till idag ..nu fick jag lite tips ! ha det gott ..ses snart ! kram jeanette

Cathrin sa...

Ha, ha välkommen i gänget! Mina grannar frågar inte ens längre vad jag håller på med (all spraymålning tog nog knäcken på dem). Fast de hade nog undrat om jag satt ut en dörr... Jag å andra sidan måste säga att det låter bara SÅ fint! Och bilderna är som vanligt så vackra - och inspirerande!

Ha en riktigt fin tisdag!
Kram
Cathrin

Tessie sa...

Ser att våren kommit längre hos dig än hos mig. Du har verkligen gjort fint utanför din dörr!
Vi ska åka en sista vända upp till vintern och hoppas att våren kommit ordentligt till oss i Uppsala när vi kommer hem.

Kram Torparfrun

Norregård sa...

Hej!!!
Så fint du gjort det!!!
Ska ta tag i min trapp imorgon;o)
Kan tänka mig att du har mycket att göra på jobbet nu......

Kram Kram Malin

Unknown sa...

åh vilka inspirerad vårbilder!

Änglarnas hus sa...

Jättefina, påskiga arrangemang du har knåpat ihop!
ha det gott! Kram sanne..

Unknown sa...

Hejsan Elin!
Visst är det skönt att vara ute, jag komm in precis har planterat lite jag med. Det är ju så härligt att det är ljust så länge. Verkade som en rolig fest...
Superfint blev det utanför dörren.
Kramar från mig
Anna

Anonym sa...

härlig härligt!
Har också köpt bellisar och annat skoj idag!
Mums!

Kram pernilla

Tessie sa...

Det var våra vänners dotter som döptes till Vera :-) Våran dotter har ett annat "gammalt" namn - Märta.
Förstod jag dig rätt att din Vera var ett år?

Kram Torparfrun